De dag na het NK Boulder kon je je nog uitleven op wat wedstrijdboulders en vooral veel andere boulders. Dit op dezelfde plaats als het NKB dus ook zondag was het weer druk bij het stadspodium te Rotterdam!
Ze hadden er die ochtend nog heel wat leuke boulders in geschroefd, makkelijk en moeilijk zodat er voor iedereen wel wat te doen was. Er waren verder naast individuele prijzen ook nog teamprijzen, dus samen met Max en Bob besloten we met het team TCH (TopClimbingHolland) maar er een leuke wedstrijd/training van te maken!
Het was een erg gezellig dagje, met op het einde niet alleen een prijsuitreiking maar ook nog een loterij, wat allemaal erg tof geregeld was.
Uiteindelijk was ik eerste geworden bij de vrouwen en had een heerlijke five-ten vest en een fles bier gewonnen.
Een perfecte foto van de sfeer deze dag:
Jeroen & de rest van de organisatie: THANKSS!! was keigaaf, volgend jaar zeker weer!!
maandag 1 oktober 2012
NK Boulder 2012
Wat was dit een gaaf weekend!!!
Allereerst het NK Boulder 2012. Hartje Rotterdam, op het stadspodium, stonden ineens een wedstrijdwand, een dj-tafel en een jurytafel. Geluid check, boulders check, volgspots check!
Helaas deed ik niet mee aan deze wedstrijd als deelneemster, maar wel als isolatiewacht met Jolanda, wat misschien wel bijna net zo gaaf was!
We begonnen de dag met de halve finales van de vrouwen. Hier waren al supergave boulders voor in de wand geschroefd, waar de dames zich op uit mochten leven. Er kwam ook steeds meer publiek (klimmers en niet-klimmers) om ze aan te moedigen. Dit resulteerde in een erg toffe halve finale. Hetzelfde verhaal was er ook voor de heren; gave boulders en veel publiek. Het was nog spannend wie er door gingen naar de finale, zeker doordat iedereen wel heel wat boulders had weten te toppen. Uiteindelijk waren Bruno, Bob, Hans, Remmelt, Tim en Nicky door bij de heren, en bij de dames Irene, Corien, Kim, Roelien, Tabitha en Vera. Zij waren in de avond allemaal terug te zien in de finale.
Ook de finale was supergaaf, en loeispannend tot het einde! Denk dat de foto's wel een prima sfeerimpressie geven ;-)
rest van de foto's :van Sytse en van Jorg
Uiteindelijk wisten Nicky de Leeuw en Vera Zijlstra het goud te pakken, en zij mogen zich nu dus een jaar lang Nederlands kampioen boulderen noemen!
Voor de volledige uitslagen kijk hier
Allereerst het NK Boulder 2012. Hartje Rotterdam, op het stadspodium, stonden ineens een wedstrijdwand, een dj-tafel en een jurytafel. Geluid check, boulders check, volgspots check!
Helaas deed ik niet mee aan deze wedstrijd als deelneemster, maar wel als isolatiewacht met Jolanda, wat misschien wel bijna net zo gaaf was!
We begonnen de dag met de halve finales van de vrouwen. Hier waren al supergave boulders voor in de wand geschroefd, waar de dames zich op uit mochten leven. Er kwam ook steeds meer publiek (klimmers en niet-klimmers) om ze aan te moedigen. Dit resulteerde in een erg toffe halve finale. Hetzelfde verhaal was er ook voor de heren; gave boulders en veel publiek. Het was nog spannend wie er door gingen naar de finale, zeker doordat iedereen wel heel wat boulders had weten te toppen. Uiteindelijk waren Bruno, Bob, Hans, Remmelt, Tim en Nicky door bij de heren, en bij de dames Irene, Corien, Kim, Roelien, Tabitha en Vera. Zij waren in de avond allemaal terug te zien in de finale.
Ook de finale was supergaaf, en loeispannend tot het einde! Denk dat de foto's wel een prima sfeerimpressie geven ;-)
rest van de foto's :van Sytse en van Jorg
Uiteindelijk wisten Nicky de Leeuw en Vera Zijlstra het goud te pakken, en zij mogen zich nu dus een jaar lang Nederlands kampioen boulderen noemen!
Voor de volledige uitslagen kijk hier
woensdag 12 september 2012
Jeugd Lead 4
Alle 4 de kwalificaties zijn inmiddels achter de rug!
Afgelopen zondag was de laatste kwali in Tilburg. Vorig jaar ging het klimmen na de vakantie te slecht voor woorden, deze wedstrijd was voor mij het meetpunt om te kijken hoe dat dit jaar is.
De eerste kwalificatie zag er niet heel moeilijk uit, met op het eind wat slopers. Ik moest de route als eerste klimmen en stapte er relaxed in. Het begin was inderdaad niet zo moeilijk, het middenstuk wel iets pittiger dan gedacht, maar nog altijd niet moeilijk te noemen, alleen de eindpas was beetje lastig maar onder het motto 'niet twijfelen gewoon gaan' de route gemakkelijk kunnen toppen.
De tweede kwalificatie ging door het dak. De route zag er supergaaf uit en ik had er echt veel zin in om hem te klimmen. Helaas was ik pas als 6e aan de beurt dus moest ik even wachten. Toen ik eindelijk mocht klimmen waren mijn benen gedurende de hele route zo erg aan het trillen dat ik meer bezig was met die onder controle te houden dan met het klimmen. Een beetje jammer maar het maakte de route niet minder gaaf. Uiteindelijk net zo ver gekomen als Eva, en samen als 1e door naar de finale!
Ook de finaleroute ging door het dak, en ook de finaleroute zag er supergaaf uit. Ook deze route stapte ik weer relaxed in, en gelukkig zonder trillende benen. Het klimmen ging lekker, voelde sterk en zeker. Alleen bij een setje even zitten klooien maar daarna weer door. Een paar passen voor het einde was er een kruispas die me niet meer lukte. Dit was genoeg om de anderen er met ruime voorsprong uit te klimmen!
Deze eerste plaats zette mij ook op een gedeelde 1e plaats met Eva bij de tussenstand voor het NJK.
Afgelopen zondag was de laatste kwali in Tilburg. Vorig jaar ging het klimmen na de vakantie te slecht voor woorden, deze wedstrijd was voor mij het meetpunt om te kijken hoe dat dit jaar is.
De eerste kwalificatie zag er niet heel moeilijk uit, met op het eind wat slopers. Ik moest de route als eerste klimmen en stapte er relaxed in. Het begin was inderdaad niet zo moeilijk, het middenstuk wel iets pittiger dan gedacht, maar nog altijd niet moeilijk te noemen, alleen de eindpas was beetje lastig maar onder het motto 'niet twijfelen gewoon gaan' de route gemakkelijk kunnen toppen.
De tweede kwalificatie ging door het dak. De route zag er supergaaf uit en ik had er echt veel zin in om hem te klimmen. Helaas was ik pas als 6e aan de beurt dus moest ik even wachten. Toen ik eindelijk mocht klimmen waren mijn benen gedurende de hele route zo erg aan het trillen dat ik meer bezig was met die onder controle te houden dan met het klimmen. Een beetje jammer maar het maakte de route niet minder gaaf. Uiteindelijk net zo ver gekomen als Eva, en samen als 1e door naar de finale!
Ook de finaleroute ging door het dak, en ook de finaleroute zag er supergaaf uit. Ook deze route stapte ik weer relaxed in, en gelukkig zonder trillende benen. Het klimmen ging lekker, voelde sterk en zeker. Alleen bij een setje even zitten klooien maar daarna weer door. Een paar passen voor het einde was er een kruispas die me niet meer lukte. Dit was genoeg om de anderen er met ruime voorsprong uit te klimmen!
Deze eerste plaats zette mij ook op een gedeelde 1e plaats met Eva bij de tussenstand voor het NJK.
zaterdag 1 september 2012
Update
De vakantie is alweer voorbij, en met het begin van school komen ook de eerste trainingen en wedstrijden weer in zicht.
Te beginnen met de trainingen.
Afgelopen half jaar trainde ik mee met de Regionale Talenten Centra (RTC) Midden. Dit hield in dat ik elke vrijdag in Bussum, Utrecht of Nieuwegein was. De trainingen met van de RTC bevielen erg goed en ik ben dan ook erg blij dat ik hiervoor gevraagd was.
Ook komend half jaar mag ik weer meetrainen met deze erg gezellige en gemotiveerde groep.
Op de foto missen Phaedra, Brittany en ik.
Bij de laatste training van de RTC werd ik ook gevraagd voor een proefperiode bij Jong Oranje. Die is elke dinsdag om half 4 in Eindhoven, en gelukkig lukte het om van school elke dinsdag middag vrij te krijgen om op tijd daar te kunnen zijn.
Ik ben erg benieuwd hoe de NL-team trainingen zijn, en hoop natuurlijk dat ik erin mag blijven en mee mag gaan doen aan internationale wedstrijden.
Tot die tijd moet ik maar goed me best doen op de nationale wedstrijden. Zondag 9 september is de 4e Jeugd Lead in Tilburg. Een goed meetpunt om te kijken hoe het er met mijn vorm na de vakantie voor staat. Verder is in september op de 23e een speedwedstrijd in Breda waar ik als het even kan graag aan mee wil doen. Ook het NK Boulder vind plaats in september, de 29e kan je de Nederlandse top in actie zien komen in Rotterdam, en de dag erna kan je de boulders zelf proberen bij I love problems. Bij het NKB doe ik in ieder geval mee als vrijwilliger, voor I love problems moet ik nog even kijken hoe het er met school voor staat...
Dit zijn de wedstrijden op de korte termijn.
Te beginnen met de trainingen.
Afgelopen half jaar trainde ik mee met de Regionale Talenten Centra (RTC) Midden. Dit hield in dat ik elke vrijdag in Bussum, Utrecht of Nieuwegein was. De trainingen met van de RTC bevielen erg goed en ik ben dan ook erg blij dat ik hiervoor gevraagd was.
Ook komend half jaar mag ik weer meetrainen met deze erg gezellige en gemotiveerde groep.
Op de foto missen Phaedra, Brittany en ik.
Bij de laatste training van de RTC werd ik ook gevraagd voor een proefperiode bij Jong Oranje. Die is elke dinsdag om half 4 in Eindhoven, en gelukkig lukte het om van school elke dinsdag middag vrij te krijgen om op tijd daar te kunnen zijn.
Ik ben erg benieuwd hoe de NL-team trainingen zijn, en hoop natuurlijk dat ik erin mag blijven en mee mag gaan doen aan internationale wedstrijden.
Tot die tijd moet ik maar goed me best doen op de nationale wedstrijden. Zondag 9 september is de 4e Jeugd Lead in Tilburg. Een goed meetpunt om te kijken hoe het er met mijn vorm na de vakantie voor staat. Verder is in september op de 23e een speedwedstrijd in Breda waar ik als het even kan graag aan mee wil doen. Ook het NK Boulder vind plaats in september, de 29e kan je de Nederlandse top in actie zien komen in Rotterdam, en de dag erna kan je de boulders zelf proberen bij I love problems. Bij het NKB doe ik in ieder geval mee als vrijwilliger, voor I love problems moet ik nog even kijken hoe het er met school voor staat...
Dit zijn de wedstrijden op de korte termijn.
donderdag 5 juli 2012
ZHJK finale 2012
Na 3x op rij de ZHJK gewonnen te hebben, besloot ik vorig jaar om dit jaar mee te helpen met organiseren.
Zo gezegd, zo gedaan. Samen met (een andere) Aniek, Tomas en Martijn is het gelukt ook dit jaar weer een gezellige en spannende competitie op te zetten!
De ZHJK staat voor Zuid-Hollandse Jeugd Kampioenschappen, en is dus een serie wedstrijden voor de jeugd wonend in Zuid-Holland. Er zijn 5 kwalificaties, waarna de beste doorgaan naar de finaledag.
Er zijn een paar grote verschillen met de nationale wedstrijden; zo zijn er bij elke kwali 7 routes in plaats van 2 en zijn er 4 categoriƫn (meisjes <13, jongens <13, meisjes >13 en jongens>13). Dit zorgt ervoor dat de wedstrijden veel toegankelijker zijn voor iedereen, terwijl het wel echt een competitie blijft.
Van elke categorie gaan de 10 beste door naar de halve finale, die uit 2 routes bestaat. N.a.v. deze uitslag gaan de beste 5 door naar de grote finale. Afgelopen zondag was het die grote dag voor de deelnemers, maar natuurlijk ook voor de organisatie ;-)
Omdat ik als enige van de organisatie echt ervaring had met finales, ging ik de finale regelen. Na wat rondbellen en -mailen was het gelukt om volgspots en een geluidsinstallatie te regelen. Een speaker en wat fotografen waren ook van de partij.
Prijzen kunnen natuurlijk ook niet ontbreken dus dat werd ook geregeld.
Verder werd er aan de routes al snel hard gewerkt, wat resulteerde in super (halve)finaleroutes. Zonder lengtepassen uiteraard.
Het moeilijkste te regelen waren de vrijwilligers, maar gelukkig werd ook dit probleem opgelost.
Op de dag zelf verliep alles prima en keurig op schema. De kwalificatieroutes maakten genoeg verschil uit zodat er niet teveel mensen door gingen naar de finale. Tijdens de finale werd het ook tijd om de spots aan te zetten, wat in ieder geval voor het publiek een supergaaf zicht gaf.
De beste klimmers en klimsters van Zuid-Holland dit jaar zijn uiteindelijk geworden:
Meisjes <13: 1. Tiba Vroom, 2. Fenne Bakker, 3. Lotte Hartkamp Meisjes >13: 1. Djoeke Woutman, 2. Daniƫlle de Jong, 3. Sanne v. Merrienboer Jongens <13: 1. Don van Laere, 2. Lencho Palstra, 3. Stijn Oranje Jongens >13: 1. Riemer Koorn, 2. Jelle Schouten, 3. Thije Bakker
Kijk voor de volledige uitslag en alle foto's die er tijdens de wedstrijden gemaakt zijn op www.zhjk.nl
Al met al vond ik het weer een erg geslaagd jaar, en erg leuk om eens zo'n serie wedstrijden te organiseren, in plaats van om mee te doen. Volgend jaar zeker weer!
We zijn ook aan het kijken of we de wedstrijden kunnen uitbreiden naar andere regio's en of het mogelijk is om ze ook voor volwassenen te organiseren. Hierover zijn we nog druk in overleg met de klimhallen en de NKBV. Dit gebeurt samen met Jeffrey, die 6 jaar geleden begonnen was met de ZHJK.
Voor dit alles zijn we ondertussen ook op zoek naar sponsoren!!!
Graag een mailtje sturen naar info@regiojeugdkampioenschappen.nl als je interesse hebt of mensen kent die hier interesse in hebben ;-)
De ZHJK is overigens ook actief op twitter en facebook;
https://www.facebook.com/ZHJK2012
https://twitter.com/ZH_JK
https://zhjk.nl
Like, follow en check! ;-D
Zo gezegd, zo gedaan. Samen met (een andere) Aniek, Tomas en Martijn is het gelukt ook dit jaar weer een gezellige en spannende competitie op te zetten!
De ZHJK staat voor Zuid-Hollandse Jeugd Kampioenschappen, en is dus een serie wedstrijden voor de jeugd wonend in Zuid-Holland. Er zijn 5 kwalificaties, waarna de beste doorgaan naar de finaledag.
Er zijn een paar grote verschillen met de nationale wedstrijden; zo zijn er bij elke kwali 7 routes in plaats van 2 en zijn er 4 categoriƫn (meisjes <13, jongens <13, meisjes >13 en jongens>13). Dit zorgt ervoor dat de wedstrijden veel toegankelijker zijn voor iedereen, terwijl het wel echt een competitie blijft.
Van elke categorie gaan de 10 beste door naar de halve finale, die uit 2 routes bestaat. N.a.v. deze uitslag gaan de beste 5 door naar de grote finale. Afgelopen zondag was het die grote dag voor de deelnemers, maar natuurlijk ook voor de organisatie ;-)
Omdat ik als enige van de organisatie echt ervaring had met finales, ging ik de finale regelen. Na wat rondbellen en -mailen was het gelukt om volgspots en een geluidsinstallatie te regelen. Een speaker en wat fotografen waren ook van de partij.
Prijzen kunnen natuurlijk ook niet ontbreken dus dat werd ook geregeld.
Verder werd er aan de routes al snel hard gewerkt, wat resulteerde in super (halve)finaleroutes. Zonder lengtepassen uiteraard.
Het moeilijkste te regelen waren de vrijwilligers, maar gelukkig werd ook dit probleem opgelost.
Op de dag zelf verliep alles prima en keurig op schema. De kwalificatieroutes maakten genoeg verschil uit zodat er niet teveel mensen door gingen naar de finale. Tijdens de finale werd het ook tijd om de spots aan te zetten, wat in ieder geval voor het publiek een supergaaf zicht gaf.
De beste klimmers en klimsters van Zuid-Holland dit jaar zijn uiteindelijk geworden:
Meisjes <13: 1. Tiba Vroom, 2. Fenne Bakker, 3. Lotte Hartkamp Meisjes >13: 1. Djoeke Woutman, 2. Daniƫlle de Jong, 3. Sanne v. Merrienboer Jongens <13: 1. Don van Laere, 2. Lencho Palstra, 3. Stijn Oranje Jongens >13: 1. Riemer Koorn, 2. Jelle Schouten, 3. Thije Bakker
Kijk voor de volledige uitslag en alle foto's die er tijdens de wedstrijden gemaakt zijn op www.zhjk.nl
Al met al vond ik het weer een erg geslaagd jaar, en erg leuk om eens zo'n serie wedstrijden te organiseren, in plaats van om mee te doen. Volgend jaar zeker weer!
We zijn ook aan het kijken of we de wedstrijden kunnen uitbreiden naar andere regio's en of het mogelijk is om ze ook voor volwassenen te organiseren. Hierover zijn we nog druk in overleg met de klimhallen en de NKBV. Dit gebeurt samen met Jeffrey, die 6 jaar geleden begonnen was met de ZHJK.
Voor dit alles zijn we ondertussen ook op zoek naar sponsoren!!!
Graag een mailtje sturen naar info@regiojeugdkampioenschappen.nl als je interesse hebt of mensen kent die hier interesse in hebben ;-)
De ZHJK is overigens ook actief op twitter en facebook;
https://www.facebook.com/ZHJK2012
https://twitter.com/ZH_JK
https://zhjk.nl
Like, follow en check! ;-D
Abonneren op:
Posts (Atom)











