maandag 27 juni 2011

nat. finale regiokampioenschappen

Gisteren was de finale van de nationale regiokampioenschappen, in Mountain Network Nieuwegein.
Toen we om half 12 in de hal aankwamen, was het al aardig vol daarbinnen. Dat werd niet minder. Voor de kwalificaties waren er geen startlijsten, het niveau van de routes lag te laag (5 routes, hoogste 6b...) waardoor het allemaal verschrikkelijk uitliep. Jammer; het idee van die regiowedstrijden is namelijk hartstikke leuk!
Gelukkig maakten ze het in de finale allemaal weer goed. De finaleroute van de B-categorie was een witte 7a, technisch maar tegelijkertijd zwaar. Echt een leuke route! Van de 4 die door waren naar de finale, moest ik als 2e klimmen, Liza en Eva moesten na mij. Ik had besloten dat ik de route moest (kunnen) toppen; dat zouden Liza en Eva ook doen en gezien ik ook wel eens een keertje eerste wilde worden ging ik voor de top. Dat lukte (binnen de tijd! :D). Liza kwam aardig wat minder ver, niet hard genoeg afgezet voor een pas, en Eva kwam ook wat minder ver. Ik vloog bijna Femke in de armen; eindelijk eens eerste! Femke kon verder ook heel erg tevreden zijn: Tiba was ook eerste (meisjes C) en Pim eindigde heel netjes op een hele mooie 2e plaats (jongens+meisjes D)!
Dit was de eerste keer dat er zo'n landelijke eindwedstrijd was, ze hebben een aantal (onnodige) fouten gemaakt, maar ik ben ervan overtuigt dat dat volgend jaar allemaal veel beter gaat!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten