zondag 5 juni 2011

Jeugd Lead 3, Nieuwegein


(©Céline Cuypers)

Vandaag was de 3e Jeugd Lead, deze keer in Nieuwegein. Hier heb ik twee jaar geleden aan mijn eerste jeugd lead meegedaan, om die helemaal te verpesten. Tijd om wraak te nemen!
Ik moest meteen als 2e in de eerste kwali. De voorklimmer gebruikte goed alle lengte die hij had, en de persoon voor mij viel er al heel snel uit. Ik had geen flauw idee hoe ik de route moest doen, en stapte redelijk onzeker de route in. Al zo'n 5 meter boven de grond kwam ik bij een pas waar ik heel lang na moest denken over een oplossing, uiteindelijk mijn rechtervoet bij m'n rechterhand en dan heel vaag naar links toe. Veel tijd op verspilt. Te veel. Na de route getopt te hebben werd er tegen me gezegd dat ik over de 6 minuten klimtijd was. 10 punten minder. Slik.
Dan maar de 2e kwali toppen. Zo gezegd zo gedaan, helaas was ik niet de eerste de beste die die topte, ook al vielen er heel veel al bij het begin uit. Ik had alle hoop op een finaleplaats al laten varen, tot Rosa helemaal blij naar me toe kwam; als laatste toch nog door naar de finale!
Ik wist dit pas 5 minuten voordat je de iso in moest, dus maar even snel spullen gepakt en naar de iso gerend. Route inlezen, zag er wel oké uit. Moest ik wel ver in kunnen komen. Ik was als eerste aan de beurt dus mocht meteen inbinden. Nog even route ingelezen en maar omhoog. Het begin ging relaxed, rustig geklommen, misschien wat aan de langzame kant, maar zonder te verzuren. Tot ik op een gegeven moment de jury hoorde roepen dat ik het 4e setje was vergeten te klippen. Kut. Ik zag geen mogelijkheid weer terug te klimmen of vanaf de plaats waar ik stond het setje alsnog te klippen, en klom door. Klipte het 5e setje, op een vage manier het 4e setje, en ging verder. Ondanks dat ik toen alle setjes wel geklipt had, werd ik uit de route gehaald door de jury. 19 punten...
Ik twijfelde nog protest aan te dienen; een ding die ik ongetwijfeld zou hebben gewonnen (bij de volgende mensen riepen ze meteen bij de greep waar je het setje moest klippen, dat je daar het setje moest klippen...). Toch heb ik besloten dat niet te doen, en gewoon in de protesttijd de route nog een keer te klimmen. 3 grepen onder te top durfde ik niet verder meer door te verre setjesafstand, meer dan genoeg voor een 1e plaats. Helaas telde dit dus niet mee, en was ik gewoon 7e.
Deze wedstrijd was voor mij ongeveer een mislukking; tijd en setjes zaten niet mee. Gelukkig ging de finaleroute de 2e keer super, waardoor ik weet wat ik kan, en tevreden naar huis ging.
Foto's volgen...

2 opmerkingen:

  1. aniek niet luek als ik t zeg maar t protest had je niet gelijk gekregen want je klipte de stjes in de verkeerde volgorde dus dan telt het niet ;)

    jouw blog is veel mooier dan die van mij jij snap het tenminste :D

    xx je weet wel wie ik ben toch klimmergeit:D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, het ging ook niet om of ik de setjes wel/niet geklipt had, maar dat hij bij mij niet riep dat ik bij die greep het setje moest klippen, en bij andere mensen wel :P En dat was oneerlijk
    Kom je ook naar de WC Boulder, klimmergeit? :P

    BeantwoordenVerwijderen