maandag 19 april 2010

1e Jeugd Lead

Gisteren was het zover: de eerste jeugd lead!!! Mijn doel: lekker klimmen en de finale te proberen te bereiken.

Helaas helemaal in Zwolle, waardoor je alseerst zo'n 2 uur in de auto moet doorbrengen... Maar, eenmaal aangekomen werd je meteen hartelijk ontvangen door een heerlijk warm zonnetje en wat uitnodigende bankjes.
Als eerst aangemeld en omgekleed, daarna even kijken naar de routes en toen lekker buiten in dat heerlijke zonnetje op die uitnodigende bankjes zitten. Rosa en tiepz kwamen ook net aan, Marjolein was met ons meegereden.
Na een tijdje lekker in het zonnetje te hebben gezeten begon de wedstrijd. De eerste route was een 6a, die ik meer een 5c vond. Prima te doen, en ook met gemak getopt. De tweede route was een 6b, hij lag mij wel en ook die topte ik. Waardering volgens mij: een 6a+ ...
Na deze twee kwalificatieroutes allebei getopt te hebben, kwam ik terecht in de finale. Doel bereikt :D.
De isolatie was buiten, dus lekker in dat zonnetje en op die uitnodigende bankjes...
We mochten als eerst de finaleroute (7a) inlezen, daar hadden we 6 minuten de tijd voor. Toen moesten we alweer de iso in. Al vrij snel daarna kregen we te horen dat we de route nog een keer mochten inlezen, maar dan dat het touw al was ingehangen zodat je kon zien welke setjes je moest gebruiken. Nog eens vier minuten extra inleestijd. Die heb ik gebruikt om de route tot 2/3 uit mijn hoofd te leren.
Terug in de iso nog een paar keer bedacht hoe de route ging, en toen was het mijn beurt (ik was 7e van de 8). Vrij relaxed liep ik de hal in, want ik had mijn doel toch al bereikt. Mijn nieuwe doel was 7e worden, of hoger, maar die kans schatte ik niet zo hoog in.




Aan het begin van de route nogmaals even gekeken hoe die ging, en toen erin gestapt. De stappen waren soms wel aardig ver, en de setjes moeilijk te klippen, maar de route zelf was wel oké. Moeilijk, maar het is ook wel een 7a.Op 2/3 was een verre pas, waarvan ik met inlezen had gedacht dat die makkelijker zou zijn, gelukkig lukte die, maar de volgende pas vloog ik er uit. Ik was een stuk hoger gekomen dan verwacht, en dus ook dik tevreden.
Weer beneden hoorde ik van Ben (vader van Rosa en Tiepz, twee klimmaatjes van mij) dat ik nu 3e stond, ik was geloof ik een soort van stoned, in ieder geval geloofde ik niet echt wat hij zei, en dacht dat hij een foutje had gemaakt, bovendien moest ik ineens heel nodig naar de wc...
Ik kreeg al vrij snel van heel wat mensen te horen dat ik nu inderdaad 3e stond, en op dezelfde plek uit de route vloog als Eva, mijn voorbeeld. Het drong nog steeds niet tot me door.
De uiteindelijke uitslag?
Lisa Berends: 1
Eva Vink + Aniek Lith: 2

En dit was het podium...
Het was dus uiteindelijk veeeeel beter gegaan dan verwacht, en ik geloof het nu nog steeds bijna niet dat ik het even goed heb gedaan als Eva. Ik hoop deze lijn vast te houden, en door te gaan naar de grote finale!!!

Al met al was het een heel gezellige dag, veel gekletst met Eva en Lisa en ook met heel wat andere mensies, veel gelachen, lekker geklommen en een fantastische droomuitslag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten