woensdag 24 maart 2010

Plannen

Laatst weer wat plannetjes gemaakt voor vakanties. Uiteraard klimplannen :).

Allereerst wil ik met Robert in september ofzo in Des Écrins een 6c (voor)klimmen. Een leuk project als je bedenkt dat ik in de hal nu net 6b+ klim. Naar de verhalen van Robert klinkt het als een route die mij wel licht: overhang, grepen die best wel oké zijn, en lekker zwaar.
Robert zelf wil met die route ook nog even "bewijzen" dat hij nog 6c kan voorklimmen. Ondanks zijn leeftijd ;).
Verder wil ik met pasen graag naar Durnall toe, of een ander klimgebiedje in de Ardennen.
Het liefst zou ik dan een 6a/6b voor willen gaan klimmen, als mijn ouders dat dan maar toestaan...
In de meivakantie gaan we op klimkamp naar Fontaineblow. Een makkelijk doel: veel gezelligheid. Gaat zeker weten lukken!
In de zomervakantie gaan we naar Canada toe :). Lijkt we werkelijk fantastisch.
Daar gaan we veel wandelen, rondtouren, en vooral GENIETEN. Ook hebben we plannen om dan daar te gaan klimmen en te schaatsen.
Als laatst ben ik van plan om ook nog eens een keer een echte rotsklimcurcus te gaan doen. Om mijn rotsklimniveau even omhoog te trekken. Van 6a voorklimmen in de rots naar iets van 6c. En vooral om met meer zekerheid meerdere touwlengtes te gaan klimmen, voor een volgend doel (over iets van 5 jaar...): de Dru of de Droit. Keuze is aan Robert ;).
Wie is Robert? Een goede vriend en iemand die fantastische verhalen kan vertellen over wat hij allemaal al wel niet heeft meegemaakt. En dat is veel, heel veel. En er komen steeds meer verhalen bij. Kijk maar bij www.verbodentoppen.blogspot.com voor waar hij nu uithangt...
Met Robert is het altijd wel gezellig. Een fantastische avonturier en klimmer, die bijna alle 4000ers van de Alpen heeft beklommen, en heel veel andere mooie en klassieke routes.

In de hal wil ik nou na heel wat 6b+ jes graag eindelijk eens een 6c toppen, zonder blocks etc. natuurlijk.
Met boulderen lijkt het me een goed doel om gewoon alle 5+jes te gaan kunnen, en misschien ook wat 6jes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten