Van profvoetballer worden tot een 10 voor natuurkunde halen, ik heb er allemaal wel eens van gedroomd. Maar een van die dromen stond toch wel erg hoog op het lijstje, en heeft ook altijd al op het lijstje gestaan: Nepal bezoeken. Afgelopen kerstvakantie was het dan eindelijk zover: na een lange dag vliegen kwamen we in Kathmandu aan!
De dag na aankomst vertrokken we met een busje richting de Ganesh Himal, om door dat gebied een prachtige trek te maken. Gezien het daar nu ook winter is, is het er ijskoud (-25 in de nacht), maar daardoor ook helder waardoor we prachtig uitzicht hadden op het Annapurna massief, de Manaslu, de Langtang en natuurlijk de Ganesh Himal. Ik ga er niet teveel over vertellen want dan wordt dit bericht veel te lang en de foto's zeggen(denk ik) meer, maar als een paal boven water staat dat het keivet was!
Ondanks dat deze droom werkelijkheid is geworden streep ik hem niet van het lijstje, maar schuif ik hem juist nóg verder omhoog; Nepal is zeker een land om naar terug te gaan, en het liefst zo snel mogelijk!
vrijdag 18 januari 2013
vrijdag 14 december 2012
NK LEAD 2012
Het eerste jaar dat ik meedeed bij de senioren, mocht ik ook al meteen meedoen met het NK!
Ik hoopte een beetje op een finaleplaats, maar gezien mijn vorm door veel schoolwerk in combinatie met weinig slaap nogal slecht was, genoot ik er maar gewoon van dat ik zo aan het einde van het seizoen nog even wat extra wedstrijdervaring op mocht doen!
Het was de eerste keer dat ik in de nieuwe MN hal in Amsterdam was, maar op de foto's die allemaal op facebook stonden van de hal had ik in mijn hoofd een beeld van een supergrote wand met 2 supergave bogen gekregen. Helaas viel dat supergrote een beetje tegen, maar die supergave bogen waren er, en ik mocht er meteen in met de halve finale!
De halve finale route was een gele route, het begin zag er wel te doen uit, paar slopers, traverse, wat setjes die een beetje uit de route hingen maar verder wel redelijk wat positieve grepen die ik gelukkig allemaal redelijk goed had weten in te schatten (er hingen veel nieuwe grepen in de wand). Vervolgens kom je bij de boog, waar je onderdoor moet klimmen en dan omhoog langs wat modules naar de top.
Vlak voor de boog kwam ik bij een wat verre pas. Ik zette wel hard genoeg aan maar greep vervolgens naast de greep, wat ik niet meer wist te corrigeren. Einde route voor mij.
Het was nog heel lang spannend of ik wel of niet door zou zijn naar de finale, uiteindelijk werd het een nét niet finaleplaats (7e). Een prima resultaat voor mijn eerste NK lead, en nog genoeg ruimte voor verbetering voor volgend jaar!
Timo Tak (2e, boven) en Rachel (3e, onder) in de finale.
donderdag 18 oktober 2012
NJK LEAD 2012
Zaterdag kwam ik terug van een heel leerzame, gezellige, maar ook vermoeiende week Griekenland. Nooit geweten dat je in 1 week tijd zóveel oude tempels (of in ieder geval de paar stenen die daar de overblijfselen van bleken te zijn) kan zien. Ook in 1 week ongeveer alle mythen van de Grieken te horen gekregen, de geschiedenis van Griekenland, etc. etc. etc.
Het was een top-week, met helaas maar 1 probleempje: de dag erna is het NJK LEAD...
Zaterdagmiddag kwamen we aan op schiphol, snel naar huis toe gereden, verhalen verteld, avondeten en vroeg mijn bedje in.
Zondag werd ik al om 5 uur wakker, gezien we in Griekenland elke dag rond die tijd op moesten staan. Ik besloot om maar gewoon vast mijn bed uit te komen, te douchen, ontbijten en spullen te pakken voor het NJK.
Eenmaal in Eindhoven aangekomen was het nog even een tijdje zoeken naar hoe we bij de klimhal aan konden komen, gezien de wegen allemaal afgesloten waren ivm de Eindhoven Marathon. Gelukkig lukte het uiteindelijk om ergens in een wijkje een parkeerplaats te vinden.
In de klimhal aangekomen meteen naar de isolatie, waar je een t-shirt en een tas kreeg met wat spulletjes. Het begin was overigens al bijzonder, want sinds wanneer moet je voor een NJK ineens 12,50 inschrijfgeld betalen?!?!
Maargoed, snel omkleden en vast wat opwarmen, voordat we mochten inlezen. Wij hadden een gele route die er niet zo moeilijk uitzag. Samen met Tabitha ingelezen en hij zag er wel logisch en te doen uit.
Als laatste van de meisjes A moest ik hem klimmen, wat ik uit de reacties van het publiek op kon maken was dat niemand hem nog getopt had, misschien was de route toch wat moeilijker dan gedacht?
Uiteindelijk viel hij inderdaad hartstikke mee, en zonder veel moeilijkheden topte ik hem. Als eerste (en als favoriet...) door naar de finale!!
De finaleroute was niet mijn route. Al vrij snel had ik ergens een inleesfout gemaakt, waardoor ik begon met twijfelen, toen een paar passen wel lekker kunnen maken, om vervolgens bij een bol te gaan klooien en dat was zegmaar het begin van het einde. Nog 2 passen kunnen maken tot ik eruit viel. Niet eens verzuurd :-(
Ruim genoeg voor een 2e plaats, maar niet genoeg voor goud, beetje balen, beetje blij.
Bij het NK maar laten zien dat ik beter kan dan dit!!
(Yavanna 3e, Eva 1e, Aniek 2e)
Nog eventjes iets anders, de Stichting SportKlimmen Nederland (SSKN) is opgericht!! De site www.sskn.org is nog niet online, maar de fb-pagina wel! Liken dus ;-)
Het was een top-week, met helaas maar 1 probleempje: de dag erna is het NJK LEAD...
Zaterdagmiddag kwamen we aan op schiphol, snel naar huis toe gereden, verhalen verteld, avondeten en vroeg mijn bedje in.
Zondag werd ik al om 5 uur wakker, gezien we in Griekenland elke dag rond die tijd op moesten staan. Ik besloot om maar gewoon vast mijn bed uit te komen, te douchen, ontbijten en spullen te pakken voor het NJK.
Eenmaal in Eindhoven aangekomen was het nog even een tijdje zoeken naar hoe we bij de klimhal aan konden komen, gezien de wegen allemaal afgesloten waren ivm de Eindhoven Marathon. Gelukkig lukte het uiteindelijk om ergens in een wijkje een parkeerplaats te vinden.
In de klimhal aangekomen meteen naar de isolatie, waar je een t-shirt en een tas kreeg met wat spulletjes. Het begin was overigens al bijzonder, want sinds wanneer moet je voor een NJK ineens 12,50 inschrijfgeld betalen?!?!
Maargoed, snel omkleden en vast wat opwarmen, voordat we mochten inlezen. Wij hadden een gele route die er niet zo moeilijk uitzag. Samen met Tabitha ingelezen en hij zag er wel logisch en te doen uit.
Als laatste van de meisjes A moest ik hem klimmen, wat ik uit de reacties van het publiek op kon maken was dat niemand hem nog getopt had, misschien was de route toch wat moeilijker dan gedacht?
Uiteindelijk viel hij inderdaad hartstikke mee, en zonder veel moeilijkheden topte ik hem. Als eerste (en als favoriet...) door naar de finale!!
De finaleroute was niet mijn route. Al vrij snel had ik ergens een inleesfout gemaakt, waardoor ik begon met twijfelen, toen een paar passen wel lekker kunnen maken, om vervolgens bij een bol te gaan klooien en dat was zegmaar het begin van het einde. Nog 2 passen kunnen maken tot ik eruit viel. Niet eens verzuurd :-(
Ruim genoeg voor een 2e plaats, maar niet genoeg voor goud, beetje balen, beetje blij.
Bij het NK maar laten zien dat ik beter kan dan dit!!
(Yavanna 3e, Eva 1e, Aniek 2e)
Nog eventjes iets anders, de Stichting SportKlimmen Nederland (SSKN) is opgericht!! De site www.sskn.org is nog niet online, maar de fb-pagina wel! Liken dus ;-)
maandag 1 oktober 2012
I love problems
De dag na het NK Boulder kon je je nog uitleven op wat wedstrijdboulders en vooral veel andere boulders. Dit op dezelfde plaats als het NKB dus ook zondag was het weer druk bij het stadspodium te Rotterdam!
Ze hadden er die ochtend nog heel wat leuke boulders in geschroefd, makkelijk en moeilijk zodat er voor iedereen wel wat te doen was. Er waren verder naast individuele prijzen ook nog teamprijzen, dus samen met Max en Bob besloten we met het team TCH (TopClimbingHolland) maar er een leuke wedstrijd/training van te maken!
Het was een erg gezellig dagje, met op het einde niet alleen een prijsuitreiking maar ook nog een loterij, wat allemaal erg tof geregeld was.
Uiteindelijk was ik eerste geworden bij de vrouwen en had een heerlijke five-ten vest en een fles bier gewonnen.
Een perfecte foto van de sfeer deze dag:
Jeroen & de rest van de organisatie: THANKSS!! was keigaaf, volgend jaar zeker weer!!
Ze hadden er die ochtend nog heel wat leuke boulders in geschroefd, makkelijk en moeilijk zodat er voor iedereen wel wat te doen was. Er waren verder naast individuele prijzen ook nog teamprijzen, dus samen met Max en Bob besloten we met het team TCH (TopClimbingHolland) maar er een leuke wedstrijd/training van te maken!
Het was een erg gezellig dagje, met op het einde niet alleen een prijsuitreiking maar ook nog een loterij, wat allemaal erg tof geregeld was.
Uiteindelijk was ik eerste geworden bij de vrouwen en had een heerlijke five-ten vest en een fles bier gewonnen.
Een perfecte foto van de sfeer deze dag:
Jeroen & de rest van de organisatie: THANKSS!! was keigaaf, volgend jaar zeker weer!!
NK Boulder 2012
Wat was dit een gaaf weekend!!!
Allereerst het NK Boulder 2012. Hartje Rotterdam, op het stadspodium, stonden ineens een wedstrijdwand, een dj-tafel en een jurytafel. Geluid check, boulders check, volgspots check!
Helaas deed ik niet mee aan deze wedstrijd als deelneemster, maar wel als isolatiewacht met Jolanda, wat misschien wel bijna net zo gaaf was!
We begonnen de dag met de halve finales van de vrouwen. Hier waren al supergave boulders voor in de wand geschroefd, waar de dames zich op uit mochten leven. Er kwam ook steeds meer publiek (klimmers en niet-klimmers) om ze aan te moedigen. Dit resulteerde in een erg toffe halve finale. Hetzelfde verhaal was er ook voor de heren; gave boulders en veel publiek. Het was nog spannend wie er door gingen naar de finale, zeker doordat iedereen wel heel wat boulders had weten te toppen. Uiteindelijk waren Bruno, Bob, Hans, Remmelt, Tim en Nicky door bij de heren, en bij de dames Irene, Corien, Kim, Roelien, Tabitha en Vera. Zij waren in de avond allemaal terug te zien in de finale.
Ook de finale was supergaaf, en loeispannend tot het einde! Denk dat de foto's wel een prima sfeerimpressie geven ;-)
rest van de foto's :van Sytse en van Jorg
Uiteindelijk wisten Nicky de Leeuw en Vera Zijlstra het goud te pakken, en zij mogen zich nu dus een jaar lang Nederlands kampioen boulderen noemen!
Voor de volledige uitslagen kijk hier
Allereerst het NK Boulder 2012. Hartje Rotterdam, op het stadspodium, stonden ineens een wedstrijdwand, een dj-tafel en een jurytafel. Geluid check, boulders check, volgspots check!
Helaas deed ik niet mee aan deze wedstrijd als deelneemster, maar wel als isolatiewacht met Jolanda, wat misschien wel bijna net zo gaaf was!
We begonnen de dag met de halve finales van de vrouwen. Hier waren al supergave boulders voor in de wand geschroefd, waar de dames zich op uit mochten leven. Er kwam ook steeds meer publiek (klimmers en niet-klimmers) om ze aan te moedigen. Dit resulteerde in een erg toffe halve finale. Hetzelfde verhaal was er ook voor de heren; gave boulders en veel publiek. Het was nog spannend wie er door gingen naar de finale, zeker doordat iedereen wel heel wat boulders had weten te toppen. Uiteindelijk waren Bruno, Bob, Hans, Remmelt, Tim en Nicky door bij de heren, en bij de dames Irene, Corien, Kim, Roelien, Tabitha en Vera. Zij waren in de avond allemaal terug te zien in de finale.
Ook de finale was supergaaf, en loeispannend tot het einde! Denk dat de foto's wel een prima sfeerimpressie geven ;-)
rest van de foto's :van Sytse en van Jorg
Uiteindelijk wisten Nicky de Leeuw en Vera Zijlstra het goud te pakken, en zij mogen zich nu dus een jaar lang Nederlands kampioen boulderen noemen!
Voor de volledige uitslagen kijk hier
Abonneren op:
Posts (Atom)














