Alweer eventjes geleden was de 2e jeugd lead, ook deze wedstrijd was lekker dicht bij huis; Steep Part Den Haag.
De eerste kwalificatie was geen probleem (6b). De tweede (7a) zag er moeilijk en met verre passen uit, maar gelukkig viel dat ook wel mee. Ook getopt, helaas net ietsje buiten de tijd...
De finaleroute (7a+) zag er wel te doen uit. Ik klom lekker door tot 2 passen onder de top, waar ik naar een greep toe ging, dacht dat ik er wel bij zou kunnen kunnen maar dat was helaas niet het geval. Gelukkig goed genoeg voor de 2e plaats, maar voor mijn gevoel had ik de route wel kunnen toppen.
Zo in de meivakantie ga ik samen met Ronja en Sanne naar Orpierre toe, hopen op goed weer en dan maar kijken hoe de rots voelt! :D
vrijdag 27 april 2012
maandag 2 april 2012
Jeugd Boulder 2, Klimmuur Den Haag
En het wedstrijdseizoen is alweer volop in gang!
Afgelopen week was de 2e Jeugd Boulder in De Klimmuur Den Haag.
De dag ervoor mijn 16e verjaardag gevierd, om vervolgens eventjes lekker te knallen!
Een uurtje te laat kwamen we in de hal aan, maakt niet uit gewoon maar meteen lekker beginnen. De 10 moeilijkste boulders telden, dus al vrij snel begonnen we met de wat hardere boulders.
Mijn eerste doel voor die dag was minstens één 7 op me lijstje te kunnen af vinken, dit is helaas niet gelukt. Verder wel lekker geklommen en het was supergezellig.
Mijn tweede doel was gelukkig wel gelukt; namelijk om met een gouden medaille naar huis toe te gaan ;-)
Afgelopen week was de 2e Jeugd Boulder in De Klimmuur Den Haag.
De dag ervoor mijn 16e verjaardag gevierd, om vervolgens eventjes lekker te knallen!
Een uurtje te laat kwamen we in de hal aan, maakt niet uit gewoon maar meteen lekker beginnen. De 10 moeilijkste boulders telden, dus al vrij snel begonnen we met de wat hardere boulders.
Mijn eerste doel voor die dag was minstens één 7 op me lijstje te kunnen af vinken, dit is helaas niet gelukt. Verder wel lekker geklommen en het was supergezellig.
Mijn tweede doel was gelukkig wel gelukt; namelijk om met een gouden medaille naar huis toe te gaan ;-)
dinsdag 27 maart 2012
Jeugd Lead 1, Arnhem
Hoppà de 1e jeugd lead zit er ook alweer op!
De dag voor de wedstrijd nog getraind in de Uithof, wat wel goed aanvoelde. Vol vertrouwen op naar Arnhem.
Ik was nog nooit eerder in Arnhem geweest, eindje rijden maar de hal is wel mooi, niet zo heel veel overhang, maar vooruit.
De eerste kwali zat op een rechte wand, lekker veel randjes en niet zo moeilijk. Top.
De tweede kwali moest ik als eerste klimmen. De route zag er lastig uit met vervelende slopers, door een lichte overhang. Wat onzeker stapte ik erin, maar gelukkig lukte het vrij snel om die onzekerheid een beetje van me af te zetten. Gelukkig maar want de route was echt gaaf. Tot diep in de verzuring kon ik doorklimmen, tot er uiteindelijk bij het laatste setje voor de top echt niks meer in zat.
Na de kwali's mocht ik als eerste door naar de finale.
2e kwali
In de isolatie was het nogal tropisch, lekker opwarmen met zweethanden... Hopen dat het in de finaleroute wel mee zou vallen!
De finaleroute zat op dezelfde wand als de 2e kwali en zag er ook wel leuk uit. Dat was ie ook zeker!! Hij klom lekker door tot er een lengtepas kwam, naar een greep met een klein randje. Statisch naar die greep lukte niet (te klein) en het springen lukte het niet om het randje te houden. Balen, voelde alsof er anders nog wel aardig wat meer in had gezeten.
Maar toch genoeg voor een 2e plaats, achter Eva. Djoeke was 3e geworden.
De dag voor de wedstrijd nog getraind in de Uithof, wat wel goed aanvoelde. Vol vertrouwen op naar Arnhem.
Ik was nog nooit eerder in Arnhem geweest, eindje rijden maar de hal is wel mooi, niet zo heel veel overhang, maar vooruit.
De eerste kwali zat op een rechte wand, lekker veel randjes en niet zo moeilijk. Top.
De tweede kwali moest ik als eerste klimmen. De route zag er lastig uit met vervelende slopers, door een lichte overhang. Wat onzeker stapte ik erin, maar gelukkig lukte het vrij snel om die onzekerheid een beetje van me af te zetten. Gelukkig maar want de route was echt gaaf. Tot diep in de verzuring kon ik doorklimmen, tot er uiteindelijk bij het laatste setje voor de top echt niks meer in zat.
Na de kwali's mocht ik als eerste door naar de finale.
2e kwali
In de isolatie was het nogal tropisch, lekker opwarmen met zweethanden... Hopen dat het in de finaleroute wel mee zou vallen!
De finaleroute zat op dezelfde wand als de 2e kwali en zag er ook wel leuk uit. Dat was ie ook zeker!! Hij klom lekker door tot er een lengtepas kwam, naar een greep met een klein randje. Statisch naar die greep lukte niet (te klein) en het springen lukte het niet om het randje te houden. Balen, voelde alsof er anders nog wel aardig wat meer in had gezeten.
Maar toch genoeg voor een 2e plaats, achter Eva. Djoeke was 3e geworden.
maandag 19 maart 2012
Lead 1 & RTC
Eindelijk weer eens iets om te melden na een lange tijd stilte!
Omdat ik inmiddels al A ben, mag ik nu ook meedoen aan de volwassenen wedstrijden, de eerste was zondag in Nieuwegein.
Nogal moe en beetje ziekjes vertrok ik naar Nieuwegein. Ik deed mee met het idee 'kijken wat het wordt' maar hoopte stiekem wel op de finale. De eerste kwalificatie route was een paarse route die er wel oke uit zag. Top :-). De tweede was al een stuk pittiger, maar wist toch nog vrij ver te komen, ver genoeg voor de finale!
De finaleroute was een zwarte route op de hoofdwand, helaas viel ik er al vrij onderin uit door een wat krachtigere pas. Balen, maar voor de eerste keer meedoen bij een volwassenen wedstrijd is een 6e plek helemaal niet slecht toch?!

Verder train ik nu ook elke vrijdag met de RTC; regionale talenten centra. Deze zijn alleen nog maar in Midden-Nederland gestart, maar gelukkig werd ik gevraagd om daar mee te mogen doen.
Het is een erg gezellige groep met ook erg enthousiaste (en goede) trainers. Bij de wedstrijd hebben we ook gefilmd, zodat je kan zien wat goede aandachtspunten zijn. Ben benieuwd!!
Omdat ik inmiddels al A ben, mag ik nu ook meedoen aan de volwassenen wedstrijden, de eerste was zondag in Nieuwegein.
Nogal moe en beetje ziekjes vertrok ik naar Nieuwegein. Ik deed mee met het idee 'kijken wat het wordt' maar hoopte stiekem wel op de finale. De eerste kwalificatie route was een paarse route die er wel oke uit zag. Top :-). De tweede was al een stuk pittiger, maar wist toch nog vrij ver te komen, ver genoeg voor de finale!
De finaleroute was een zwarte route op de hoofdwand, helaas viel ik er al vrij onderin uit door een wat krachtigere pas. Balen, maar voor de eerste keer meedoen bij een volwassenen wedstrijd is een 6e plek helemaal niet slecht toch?!

Verder train ik nu ook elke vrijdag met de RTC; regionale talenten centra. Deze zijn alleen nog maar in Midden-Nederland gestart, maar gelukkig werd ik gevraagd om daar mee te mogen doen.
Het is een erg gezellige groep met ook erg enthousiaste (en goede) trainers. Bij de wedstrijd hebben we ook gefilmd, zodat je kan zien wat goede aandachtspunten zijn. Ben benieuwd!!
dinsdag 31 januari 2012
Open Jeunes
Zaterdag de 28e was de Open Jeunes in D'Escale (Arlon).

Samen met Liza ging ik hier al vrijdag heen, gezien de inschrijving om half 9 open ging. Eenmaal in het hotel aangekomen gingen we onder het genot van een Italiaans 'achtergrondmuziekje (...)' pizza eten en daarna nog een beetje lol maken.
Zaterdag vroeg naar de hal toe, opwarmen en de routes inlezen.
De 1e kwali zag er hard, maar wel oke uit. Bovenaan ergens viel ik er helaas uit. Omdat ik deze keer de finale wel echt wou halen, nam ik me voor de 2e route wel te toppen. Deze ging door de overhang (wat mij wel ligt) met veel randjes (wat mij ook wel ligt).
Toen het eindelijk mijn beurt was merkte ik dat er vrij in het begin al een lengtepas zit. Na een tijdje dingen geprobeerd te hebben (voeten hoog e.d.) besloot ik me maar op te trekken aan een voettreedje. Dit ging gelukkig net. Hierna klom ik soepeltjes door richting de top, totdat ze ineens me uit de route riepen omdat de tijd op was. Ik was bijna boven, amper verzuurt, keihard balen. Ik ging me al omkleden omdat ik dacht dat ik toch niet in de finale zou zitten, toen de uitslagne werden opgehangen.Toch maar even kijken: als laatste door naar de finale!!! Snel maar weer omkleden en naar de isolatie.
Nog even met Anak alle mogelijke finaleroutes ingelezen en toen de iso een beetje gezellig maken.
Omdat ik als laatste door was, mocht ik als eerste klimmen. De finale was een blauwe route op een frietzak. Hij zag er loeihard uit en ik was benieuwd hoe ver ik zou komen.
Ook in de finale ging het klimmen soepeltjes. Ik probeerde door te klimmen zodat ik niet weer tijdnood zou krijgen, en dat ging prima. 2 setjes onder het einde viel ik er uiteindelijk uit door een kruispas die ik een beetje vaag deed. Genoeg voor een 5e plaats!
Liza klom ook soepeltjes, naar een 3e plaats.
Al met al was het weer een erg gezellige dag met de Belgen!

Samen met Liza ging ik hier al vrijdag heen, gezien de inschrijving om half 9 open ging. Eenmaal in het hotel aangekomen gingen we onder het genot van een Italiaans 'achtergrondmuziekje (...)' pizza eten en daarna nog een beetje lol maken.
Zaterdag vroeg naar de hal toe, opwarmen en de routes inlezen.
De 1e kwali zag er hard, maar wel oke uit. Bovenaan ergens viel ik er helaas uit. Omdat ik deze keer de finale wel echt wou halen, nam ik me voor de 2e route wel te toppen. Deze ging door de overhang (wat mij wel ligt) met veel randjes (wat mij ook wel ligt).
Toen het eindelijk mijn beurt was merkte ik dat er vrij in het begin al een lengtepas zit. Na een tijdje dingen geprobeerd te hebben (voeten hoog e.d.) besloot ik me maar op te trekken aan een voettreedje. Dit ging gelukkig net. Hierna klom ik soepeltjes door richting de top, totdat ze ineens me uit de route riepen omdat de tijd op was. Ik was bijna boven, amper verzuurt, keihard balen. Ik ging me al omkleden omdat ik dacht dat ik toch niet in de finale zou zitten, toen de uitslagne werden opgehangen.Toch maar even kijken: als laatste door naar de finale!!! Snel maar weer omkleden en naar de isolatie.
Nog even met Anak alle mogelijke finaleroutes ingelezen en toen de iso een beetje gezellig maken.
Omdat ik als laatste door was, mocht ik als eerste klimmen. De finale was een blauwe route op een frietzak. Hij zag er loeihard uit en ik was benieuwd hoe ver ik zou komen.
Ook in de finale ging het klimmen soepeltjes. Ik probeerde door te klimmen zodat ik niet weer tijdnood zou krijgen, en dat ging prima. 2 setjes onder het einde viel ik er uiteindelijk uit door een kruispas die ik een beetje vaag deed. Genoeg voor een 5e plaats!
Liza klom ook soepeltjes, naar een 3e plaats.
Al met al was het weer een erg gezellige dag met de Belgen!
Abonneren op:
Posts (Atom)
