dinsdag 31 januari 2012

Open Jeunes

Zaterdag de 28e was de Open Jeunes in D'Escale (Arlon).

Samen met Liza ging ik hier al vrijdag heen, gezien de inschrijving om half 9 open ging. Eenmaal in het hotel aangekomen gingen we onder het genot van een Italiaans 'achtergrondmuziekje (...)' pizza eten en daarna nog een beetje lol maken.

Zaterdag vroeg naar de hal toe, opwarmen en de routes inlezen.
De 1e kwali zag er hard, maar wel oke uit. Bovenaan ergens viel ik er helaas uit. Omdat ik deze keer de finale wel echt wou halen, nam ik me voor de 2e route wel te toppen. Deze ging door de overhang (wat mij wel ligt) met veel randjes (wat mij ook wel ligt).
Toen het eindelijk mijn beurt was merkte ik dat er vrij in het begin al een lengtepas zit. Na een tijdje dingen geprobeerd te hebben (voeten hoog e.d.) besloot ik me maar op te trekken aan een voettreedje. Dit ging gelukkig net. Hierna klom ik soepeltjes door richting de top, totdat ze ineens me uit de route riepen omdat de tijd op was. Ik was bijna boven, amper verzuurt, keihard balen. Ik ging me al omkleden omdat ik dacht dat ik toch niet in de finale zou zitten, toen de uitslagne werden opgehangen.Toch maar even kijken: als laatste door naar de finale!!! Snel maar weer omkleden en naar de isolatie.
Nog even met Anak alle mogelijke finaleroutes ingelezen en toen de iso een beetje gezellig maken.

Omdat ik als laatste door was, mocht ik als eerste klimmen. De finale was een blauwe route op een frietzak. Hij zag er loeihard uit en ik was benieuwd hoe ver ik zou komen.
Ook in de finale ging het klimmen soepeltjes. Ik probeerde door te klimmen zodat ik niet weer tijdnood zou krijgen, en dat ging prima. 2 setjes onder het einde viel ik er uiteindelijk uit door een kruispas die ik een beetje vaag deed. Genoeg voor een 5e plaats!

Liza klom ook soepeltjes, naar een 3e plaats.

Al met al was het weer een erg gezellige dag met de Belgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten