woensdag 6 april 2011

Jeugd Lead 1, Heerlen

Zondag was de eerste Jeugd Lead in Heerlen. Een eindje rijden voor 3 routes...
Maar gelukkig krijg je er dan ook wel een hoop gezelligheid bij!

Eenmaal in Heerlen al meteen bijgeklept met Eva, Ronja en nog vele anderen. Samen warmgeklommen, routes ingelezen en elkaar aangemoedigd. Dat vind ik nou dus een van de leukste dingen van zo'n wedstrijd; iedereen weer zien, nieuwe vrienden maken en er met z'n allen een gezellig dagje van maken.

De eerste route was gewoon rechte want, en oogde wel prima te doen. Niks gelogen. Ook de 2e route werd door vele getopt. Wel 7 mensen (van de 8 die naar de finale mochten) hadden beide routes getopt. Helaas werd Rosa net 9e, en mocht dus net niet de finale in.
Ronja, Eva, Pheadra, Enya en nog een aantal anderen van ons groepje waren wel door. Het was dan ook gezellig in de iso, zeker wel leuk als je pas als laatste aan de beurt bent om te klimmen...

De finaleroute oogde lastig, en ook met een aantal best verre passen. Gelukkig viel dat laatste nog wel mee, maar dat maakte de route nog niet bepaalt 'leuk'... Hij liep niet echt lekker, en toen ik er na een wat vage pas nog helemaal niet verzuurt uit kwam zetten, was dat ook wel balen.

Verder was het een hele gezellige dag, alleen jammer dat Liza er niet was (achillespees blessure).

hier ook maar meteen wat foto's ;-)
(komen er misschien nog wat meer)


finaleroute (rood):















woensdag 30 maart 2011

update

Even een korte update.
Ik mag al een tijdje op proef mee trainen met TopClimbingHolland, een ding waar ik super blij mee ben, aangezien Arlo een Top-trainer is, en het team ook een Top-team is, waar ik dan nu nog een beetje als groentje tussen loop... ;-)

Ik ben dan dus ook fanatieker gaan trainen; zo'n 3x in de week, samen met Rosa. Zo waren we afgelopen dinsdag naar Spaarnwoude gegaan, waar we heerlijk geklommen hebben in het lekkere middagzonnetje. Toen het donker begon te worden had Ben (de vader van Rosa) al een heerlijke couscous klaarstaan, die ook met smaak naar binnen ging. Om zo'n 9 uur gingen we weer terug


maandag 7 maart 2011

schaatsen en Jeugd boulder 2

Zaterdag, 5.45, Voorschoten, opstaan, omkleden, snel wat ontbijten, de auto in en snel naar de IJshal Leiden. Even kort warmlopen om vervolgens meteen in te gaan rijden want in rit 6 was ik al aan de beurt.
De laatste serie van de clubkampioenschappen van dit jaar waren net bezig. We mochten drie keer rijden; 2 rondjes, 4 rondjes en de marathon (25 rondjes). Bij de 2 en de 4 rondjes een lekker pr, en goed genoeg gereden om de 2e plaats te grijpen :). De marathon was extra, gewoon rustig in een lekker tempo gereden, en toch 3e (jongens en meisjes).
Hierop volgend was het clubontbijt, ter afsluiting van het seizoen. Dit ging uiteraard gepaard met het gooien van veel propjes (jongens vs meisjes), en was weer eens supergezellig!

vlnr: ik(2e)-Lotte(1e)-Joyce(3e)-Frederique(4e)

Na het clubontbijt samen met Rosa meteen door naar de boulderwedstrijd in Haarlem, die inmiddels al begonnen was. Daar lekker geboulderd, Eva deed helaas niet mee, maar daardoor kreeg ik wel de kans om 3e te worden, en die kans greep ik dan ook! Liza werd 1e, Enya 2e en Rosa werd knap 6e.
Daarna nog even lekker geklommen met Rosa, en om half 7 was ik weer thuis...



dinsdag 15 februari 2011

RJK 2 en Jeugdboulder 1

Zondag 6 februari was de 2e kwalificatie van de ZHJK, in Steep Part Den Haag.De dag ervoor had ik nog best zwaar geklommen (7a+ en 7b)met TopCH en ik was dan ook erg benieuwd hoe het zondag zou gaan. Het inklimmen ging lekker, en ook de 6a en de 6b waren geen probleem. De 6c echter, had nog niemand uitgeklommen, ook niet van de jongens. Na goed ingelezen te hebben stapte ik de route in, en topte hem! Tsja... 6c is ook niet echt mijn limiet, maar toch :). De 7a liep niet zo heel erg lekker, maar uiteindelijk had ik mijn voorsprong op de Djoeke toch weer wat vergroot.

De week daarop; zondag de 13e, was de eerste jeugdboulder, in de Klimmuur Centraal. Ook nu weer had ik de dag daarvoor niet echt gespaard door een 7b+ uit te werken... Het boulderen ging dan ook niet zo lekker, maar het was wel erg gezellig om Eva, Liza, Ronja en alle andere weer eens te zien. Met nog een 5e plaats ging ik naar huis toe, eigenlijk 4e; want degene die 4e was geworden had nogal vals gespeeld door allerlei boulders in te vullen die ze eigenlijk niet getopt had... Tsja, hopelijk valt ze bij het NJK boulder keihard door de mand XD.

dinsdag 11 januari 2011

RJK 1

Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en de eerste klimwedstrijd zit er alweer op.
Namelijk de eerste kwalificatie van de Regio Jeugd Kampioenschappen, in Ayers Rock.

Het klimmen ging best oke, zeker als je beseft dat mijn vorm toch niet meer was zoals vlak na het NJK. Gelukkig gaat het opbouwen wel weer beter.
De routes waren leuk, maar in de 6c aardig wat lengtepassen, wat jammer was.
Toch sta ik nu met wel 3 punten voorsprong 1e, hopelijk lukt het om die voorsprong wat te vergroten ;).
Een kleine foto-impressie:

route 5, 6b, getopt


route 6, 6c: klim, spring, val...




route 7, 7a