dinsdag 1 juli 2014

NJK Boulder 2014

Op de een of andere manier rust er een vloek op de halve finale van het NJK Boulder in Enschede...
Evenals vorig jaar bakte ik in het begin helemaal niks van de boulders, die erg dynamisch gebouwd waren. Na een half uur hield ik het voor gezien en ging ik maar even een stuk hardlopen om de frustratie eruit te gooien. Dit hielp. Terug van hardlopen lukte het om nog eventjes heel wat boulders af te tikken, waarna ik als tweede door ging naar de finale.

De finaleboulders waren jammer genoeg veel te hard gebouwd, wat resulteerde in een zielige finale waarin geen tops zijn gevallen (bij de meisjes junioren althans). De eerste boulder was een sprong naar 2 kleine randjes, die ik in de laatste poging wist te fixeren maar dat was helaas net buiten de tijd . In de tweede boulder was de instap loodzwaar. Gelukkig lukte de instap de eerste poging, waarna ik mij door de boulder vocht. Helaas was de laatste pas net iets te ver waardoor een top er niet in zat. Ook het begin van de derde boulder was zwaar, maar na de instap lukte het om soepel naar de zone te klimmen. De 2 kleine randjes die hierna kwamen wist ik echter niet te fixeren, wat het einde van deze boulder en wedstrijd betekende. Geen tops en 2 zones. Ruim genoeg voor de titel.

Yavanna Kemp eindigde na een sterke halve finale te hebben geklommen op een mooie 2de plaats en het brons ging naar Roos van Rooij.



Foto's van Brigitte Wieles en Sytse van Slooten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten