donderdag 26 juni 2014

Midzomer boulderevent

De examens zijn achter de rug waardoor ik nu volop tijd heb om te klimmen. Dit komt goed uit, want na de examenreis naar Kroatie, Italië en Frankrijk was mijn vorm aardig achteruit gegaan. Gelukkig was afgelopen zaterdag het midzomer boulderevent in De Klimmuur Centraal om te kijken of het klimmen inmiddels alweer wat beter ging.

Je 10 beste boulders van de kwalificaties telden bepaalden of je door was naar de finale. De beste 5 gingen vervolgens naar de finale. Omdat de verschillende categorieën gebaseerd waren op niveau en niet op geslacht zat ik uiteindelijk met 4 mannen in de finale van de hoogste categorie. Een mooie uitdaging om nu nog een top 3 te gaan behalen!

De finale bestond uit 3 boulders, voor elke boulder had je 1 minuut klimtijd. De eerste boulder kwam ik net wat kracht te kort voor de laatste pas, de 2de boulder was een vreselijke plaatboulder waar ik niet ver in wist te komen maar de 3de boulder wist ik gelukkig wel te toppen. Dit was goed voor een nette 2de plaats.

Dit geeft een goed gevoel voor het NJK Boulder aanstaande zondag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten