maandag 14 oktober 2013

NJK Lead, boulder and more!

Al een hele tijd geen posts geplaatst meer hier, wat niet betekend dat er niks gebeurd is!

Om te beginnen heb ik mij geplaatst voor het NJK Boulder, het NJK Lead en het NK Lead! Terug van een heerlijke vakantie in Turkije ben ik dan ook allereerst veel wezen boulderen, wat al vrij snel resulteerde in meer explosiviteit, creativiteit en kracht. Ik voelde mijn vorm snel vooruit gaan en was topfit voor het NJK Boulder. Doel was om 1ste te worden.

NJK Boulder
Mijn andere doel deze competitie was om lekker te boulderen. Ik was in vorm, dus waarom zou dat niet lukken?
Nja in de eerste plaats door niet 1, maar meerdere inschattingsfouten en een slechte concentratie. Ik was stom bezig in de kwalificaties en had het na een half uur al helemaal gehad. Gelukkig stelden Aukje en Lotte voor om even het centrum van Enschede in te gaan op zoek naar een bakker. Helaas waren in wereldstad Enschede alleen de Subway en de Mc Donalds open, maar na een wandeling naar het station (AH to go) en terug voelde het in mijn hoofd gelukkig wel weer een stuk beter. Op naar de finale!

De finale bestond uit 3 boulders, voor elke boulder had je 4 minuten klimtijd. De eerste boulder begon ik met een foute start, gelukkig liet ik mij daardoor deze keer niet door uit het veld slaan en topte in de 2de poging. In de 2de boulder gleed ik tot 3x toe met mijn tweede hand van de eindgreep af. Frustrerend maar oke, het klimmen voelde verder goed! Boulder 3 zag er super tof uit, ik deed hem zoals ingelezen en dat voelde en ging goed, tot er een te verre pas kwam. Wederom frustratie.
Uiteindelijk 2de geworden.

Na het NJK Boulder besloot ik mijn hele mind-set die gericht was op 'ik moet eerste worden' en 'ik moet lekker gaan klimmen' de prullenmand in te gooien en gewoon te genieten van het klimmen.

NJK Lead
Het idee dat deze wedstrijd hét NJK Lead is, dé wedstrijd waar ik al het hele jaar naartoe heb getrained, had ik helemaal uit mijn hoofd verbannen. Deze dag ga ik gewoon lekker klimmen, genieten van de gloeinieuwe ruwe wanddelen en grepen van het gloednieuwe Sittard en een gezellige dag ervan maken met iedereen!
Naast deze veranderde mind-set had ik nog een ander hulpmiddel om er een geslaagde dag van te maken: jongleerballetjes! De dag ervoor was ik erachter gekomen dat ik een goede focus krijg tijdens jongleren, die dan ook bij het huiswerk maken nog blijft. Waarom zou dat bij klimmen dan niet ook het geval zijn?

De halve finale was een lange zwarte route met alleen maar randjes. Zag er totaal niet uit als mijn ding maar daar ging het vandaag niet om. Ik begon met een leeg hoofd met klimmen, maar dat maakte snel plaats voor plezier. Alles ging soepel: setjes klippen, bewegingen maken, ... F*ck gravity, gewoon toppen die route! Tsja, helaas dan wel buiten de tijd maar heerlijk geklommen! Als derde door naar de finale, hopend dat die ook zo lekker zou gaan.



De finaleroute was door de grote overhang, een super cool uitziende route, helemaal mijn stijl. Ja ik had zin om te klimmen! Gewoon omdat het leuk is! Ik knalde door de route en viel vlak voor het einde omdat ik helemaal zuur was. Helemaal happy omdat ik voor mijzelf heerlijk geklommen had, en daar gaat het om. En trots dat ik mij dit jaar NEDERLANDS JEUGD KAMPIOEN LEAD mag noemen!




Nu lekker verder trainen en deze mind-set vasthouden. Op naar het NK Lead, 9 november in Bussum!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten