maandag 3 juni 2013

Lead 2 en Jeugd Lead 3

Lead 2
In Bergsehoek was de 2e lead. Bijzonder was dat er meer vrouwelijke deelnemers waren dan mannelijke, wat nou sportklimmen is een mannensport?!
De eerste kwalificatieroute was een rode route door de piramidewand. Allemaal goede grepen, alleen veel touwwrijving en de laatste pas was een sprongetje. Lekker om mee te beginnen, top.
De tweede route was een lange route, redelijk goede grepen maar stiekem werd hij toch steeds lastiger. Zo'n 3 passen voor het einde viel ik eruit, als 5de door naar de finale!

De finaleroute zat vol met verre passen; voor elke pas moest ik mezelf naar de volgende greep slingeren, vasthouden, doorbijten en weer hard afzetten om bij de volgende greep te komen. Enorm vermoeiend, maar het klimmen ging wel erg goed! Ik wist door te klimmen tot ik helemaal zuur was en daardoor uit de route viel. Gedeelde 4de geworden :-)

Jeugd Lead 3
Afgelopen weekend was de 3de jeugd lead in Mountain Network Dordrecht. Na als enige beide kwalificaties getopt te hebben zat ik weer eens te stressen in de isolatie. Gelukkig wist ik in de finaleroute alle stress weg te klimmen en bleven de route en ik over. Het klimmen ging soepel, ik verzuurde pas op het einde en ik wist goed met mijn hoofd bij het klimmen te blijven. Toen ik de twee-na-laatste greep beet had nam ik me voor de route te toppen, helaas gleed op dat moment mijn hand van de greep af. Maakt niet uit, de eerste plaats was binnen en ik ben erg tevreden over het klimmen!

Foto's en filmpjes komen eraan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten