woensdag 9 april 2014

Jeugd Lead 1, Roosendaal

Jaaaa! Ook het lead seizoen is gestart!

Al een paar maanden voel ik mij steeds sterker worden in routes en ik begon steeds meer uit te kijken naar het lead seizoen om te kijken hoe mijn vorm er in wedstrijden voor staat. Dit was (bijna) net zo sterk als ik had gedacht!

Beide kwalificatieroutes wist ik zonder veel moeite uit te klimmen, waarna ik (als enige met 2 Tops) doorging naar de finale. De finaleroute was een grijze route, een kleur die bijna niet te onderscheiden was van de blauwe en zwarte routes die op dezelfde wand zaten. Na 2 uur in de isolatie gezeten te hebben mocht ik eindelijk de route klimmen. Het voelde net zoals in de kwalificaties sterk en zeker, tot ik bij een tamelijk verre pas naar een sloper kwam. Na even gezocht te hebben of er een manier was om een gewaagde sprong te ontlopen waagde ik mij toch maar aan een sprong naar de sloper, die ik helaas net niet wist te houden.

Kortom: mijn vorm is zeker in orde, maar er is gelukkig ook nog genoeg (dynamischer worden, nóg sterker worden, sneller klimmen, ...) om aan te werken dit seizoen.

Dit was voorlopig de laatste wedstrijd. De focus ligt nu even op het eindexamen en daarna lekker buiten klimmen. Na de zomervakantie verder met de wedstrijden, maar eerst nog even hard verder trainen om lekker harde dingen te kunnen crushen deze zomer :-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten