maandag 12 september 2011

Vakantie + Jeugd lead 4

De vakantie is al weer even voorbij, school al een paar weken bezig en ja, ook de klimwedstrijden zijn weer begonnen!

In de vakantie waren we als eerst 2 weken in Oostenrijk. Twee weken vol met regen, maar gelukkig ook met heel veel lol. Zeker de 2e week, waar ik curcus had in de Kaunergrathütte. Een hele leuke week waarin we veel gedaan en geleerd hebben (ondanks dat het weer soms een beetje tegenviel...).
Na de curcus gingen we meteen door naar het gebied van de Ortler, Italië. Hier zagen we voor het eerst sinds 2 weken weer zon, en wisten we weer hoe het was om met een zonnetje in je rug lekker bij een beekje een beetje te klimmen, wandelen of zwemmen. Vakantie! Na een mislukte poging om de Ortler zelf te doen (tijd niet goed ingeschat) moesten we de zon helaas weer verlaten, om terug te gaan naar het regenachtige Nederland.


Inmiddels zit ik weer helemaal in het ritme van school, klimmen en schaatsen. Gisteren was de laatste kwali voor het NJK. Het klimmen ging na de vakantie te slecht voor woorden, dus mijn verwachtingen voor deze wedstrijd waren niet zo hoog. Het doel: lol maken en proberen lekker te klimmen!
De eerste kwali-route zag er te makkelijk uit. De tweede te moeilijk. Uiteindelijk waren ze allebei super gebouwd, alle passen klopten, de goeden vielen er op 2/3 uit, de beteren kwamen hoger of topten. Zo kon iedereen tevreden zijn. Het klimmen voelde in beide kwali's zoals het hoorde, soepel, rustig en beheerst. 2x top, op naar de finale!

De finaleroute ging dan weer zoals het de afgelopen tijd ook ging. Niet geconcentreerd/gefocust. Voor mijn idee viel ik er veel te snel uit. Toch bleek dat ik het nog niet eens zo heeel slecht gedaan had; 5e.
Céline en Enya hadden allebei de finaleroute getopt. In de superfinale won Céline. Liza werd derde en Eva 4e. Het is nu trainen naar de finale, en hopelijk kan ik dan helemaal knallen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten