dinsdag 2 november 2010

NJK 2010

Zondag 31 oktober 2010.
NJK Lead 2010 @ Neoliet Heerlen.
Mijn kans om te zien wat mijn plaats is in de Nederlandse klimwereld. Mijn kans om te zien hoe sterk ik mentaal ben. Mijn kans om over mijn grenzen heen te gaan.

Zaterdag ging ik al richting Heerlen, om op zondag stress te voorkomen.
Na wat eten bij de Chinees gehaald te hebben ging ik meteen slapen. De volgende dag 8 uur op, douchen, ontbijten, spullen pakken en naar de klimhal.
Daar aangekomen direct door naar de isolatie. Een potje pesten gespeeld met Eva, route ingelezen, wat kwekken in de iso, opwarmen, naar de tussenisolatie, concentreren op de route en gaan!
De halve finaleroute was iets van 6b(+). Het begin geen probleem, gewoon een recht wandje. Vervolgens een dak, met goede grepen. Het dak uit weer een gewoon recht wandje, en toen alweer het topsetje. Die laatste inklippen en de finale was een zekerheid.




Samen met Lisa, Enya, Ronja en Djenné weer de isolatie in voor de finale, weer de route inlezen en weer opwarmen in de iso. Als 4e naar de tussenisolatie, weer naar de route lopen, nog een keertje snel inlezen en weer gaan!






Hij liep lekker. De stappen gingen zoals ik had ingelezen en de grepen had ik ook goed ingelezen. Na het 3e setje kwamen er een paar harde passen, waardoor ik er na het 5e setje uitviel. Verzuurt, en dus tevreden.


Terug op de grond bleek dit goed genoeg te zijn voor een 3e (!) plek.
Lisa en Enya moesten nog een superfinale klimmen, waar Lisa als beste uit de bus kwam.

1) Lisa
2) Enya
3) Aniek
4) Djenné
5) Ronja


Dik tevreden ging ik daarna met een tas van The Northface, een medaille en weer een ervaring meer naar huis.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten