maandag 17 mei 2010

2e jeugd lead





De 2e jeugd lead was dit keer in Neoliet Eindhoven.

Omdat de vorige keer de kwalificatieroutes te makkelijk waren, waren ze dit keer een stuk moeilijker: 6b en 6c. In de eerste route kwam ik al vrij snel een lengtepas tegen. Ik heb verschillende mogelijkheden bedacht om erlangs te komen, maar uiteindelijk viel ik er toch daar al uit. De 2e route was leuker; veel slopers en geen lengtepassen. Ik was er samen met Lisa het verst in gekomen, bijna getopt! Helemaal verzuurt kwam ik beneden. Hopen dat ik alsnog in de finale zit!

En ik zat inderdaad in de finale. Een grote aangename verassing. In de isolatie was het wel gezellig, maar natuurlijk was de sfeer wel een beetje gespannen. Ik mocht al als 2e klimmen, dus gelukkig hoefde ik niet heel lang te wachten. De finaleroute begon als een traverse, zo'n 2 meter boven de grond. Zonder setjes en zonder mat eronder. Maar: 'wel met 2 spotters!', vertelden ze ons doodleuk toen we vroegen of er een mat onder zou liggen...
Het eerste setje was moeilijk inklippen, kwam ik tijdens het klimmen tot de ontdekking, en de volgende pas moest je doen zonder voettreetje, waardoor hij voor de meeste in onze catagorie (meisjes BC) onmogelijk was.

Uiteindelijk was ik samen met Ronja 3e, alleen wilden ze geen gedeelde plaatsen, dus gingen ze naar de kwalificaties kijken. Daairn was Ronja beter, dus was ik dik tevreden met mijn 4e plaats.

Dit keer wonnen dus niet de beste, maar de grootste. Hopelijk zijn de volgende keer alle routes niet op lengte, en wint gewoon weer de beste!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten